Derde week alweer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caithlyn Zwaan - WaarBenJij.nu Derde week alweer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caithlyn Zwaan - WaarBenJij.nu

Derde week alweer

Door: Caithlyn

Blijf op de hoogte en volg Caithlyn

19 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi’s,

Ik zit lekker in het zonnetje mijn tweede reisverslag te typen. Inmiddels zit ik al in week 3, wat vliegt de tijd zeg! Ook ben ik nu twee weken begonnen op mijn stage.
Vorige week had ik mijn eerste stagedag. Ik was op tijd vertrokken omdat ik de weg hier naar toe nog niet helemaal kende. Binnen 10 minuten was ik al op plaats van bestemming. Het is hier ‘smorgens best druk op de weg maar de weg naar mijn stage is best rustig.

De eerste week op stage bestond vooral uit kennismaken op verschillende locaties. Ik ben op veel verschillende plekken geweest en heb kennis gemaakt met veel verschillende mensen. Hier op stage spreekt iedereen Papiaments tegen elkaar. Dit is voor mij moeilijk te volgen maar ik leer beetje bij beetje wat woordjes. Gelukkig spreekt ook bijna iedereen hier Nederlands. Dus ik kan gewoon gesprekken voeren!

Op vrijdagochtend heb ik samen met een fysiotherapeut een sportgroepje met kleine kindjes. Dit is in de leeftijd van 2 tot 10 jaar. Er zitten veel kindjes bij met het Syndroom van Down. We zetten een soort parcourtje uit, waar zij dan overheen gaan. Ze zijn echt super ondeugend, heb m’n handen er vol aan. Ze trekken bijvoorbeeld mijn veters los en wanneer ik deze weer wil gaan strikken, trekken ze aan m’n haren. Ik kan er wel om lachen maar na een uur ben ik uitgeput, haha! Verder komen er hier ook veel cliënten zwemmen. Ondanks dat het hier iedere dag 30 graden is, is het zwembadwater behoorlijk koud. Het bad is niet diep en er staat best wel wat wind. Iedere woensdag ga ik naar een voorziening waar vooral ouderen zitten. Hier zijn ze begonnen met het opzetten van een parcours waar de cliënten iedere week aan mee doen. Ze vinden het super leuk en zijn goed gemotiveerd!

Het koken gaat gelukkig ook steeds beter! Iedere avond kook ik samen met Simone, Yvonne, Lianne en Maud. We doen 1 keer per week boodschappen bij de Albert Heijn en kopen dan eten voor de hele week. De ene keer koken we pasta, de andere keer rijst maar soms doen we ook makkelijk en dan eten we soep met brood. Ik moet toegeven dat ik het koken steeds leuker begin te vinden! En ik zal nooit meer zeuren over het eten thuis want dat mis ik kei erg!! Sinds ik hier zit, waardeer ik thuis alleen maar meer.
Ik moet hier natuurlijk ook mijn was doen, maar om dat iedere keer naar de wasserij te brengen is best duur.. Ik doe dus iedere week een handwas in een grote roze tobbe, water er in, water koken, waspoeder en dan wassen maar. Ik vind het 1 groot drama!! Als ik de was aan het doen ben dan ben ik zelf ook van top tot teen nat. Maaaaar het ruikt naderhand wel weer fris!!

Iedere avond is er wel een feestje hier op Curaçao maar als ik een hele dag stage heb gelopen dan heb ik daar niet meer zoveel zin in. Het is ook niet leuk om iedere avond thuis te zitten.. Ik ben vorige week met Simone, Yvonne, Lianne en Floor naar Sambil geweest. Dit is een groot winkelcentrum met dure winkels en veel eten. Hier kan je een scootmobiel pakken en dan door het winkelcentrum rijden. Natuurlijk hebben wij dit niet aan ons voorbij laten gaan en we hebben een half uur lang plezier gehad, haha! Op de terugweg heeft Yvonne ons verkeerd gestuurd.. Dit was overigens niet de eerste keer dus Yvonne mag nooit meer de weg wijzen… (Sorry Yvonne, haha). Gelukkig zijn we gewoon thuis aangekomen!
Afgelopen woensdag zijn we naar de bioscoop geweest. Het is hier dan 1+1 gratis avond. We zijn naar ‘how to be single’ geweest. De films zijn in het Engels met Spaanse ondertiteling maar wel goed te volgen. In de bioscopen hier kan je veel meer kopen dan in Nederland, het lijkt een beetje op een snackbar. Op deze manier kom ik de avonden wel door!

Ook laat ik af en toe een hondje uit van een Nederlandse man uit de straat! Tegenover mijn huis is een restaurant, hier is het altijd druk waardoor ze niet altijd tijd hebben om de hond uit te laten. Ik haal hem na het eten op en ga dan een stukje wandelen. Hij heet Ginger, het is een Stafford van 5 maanden oud, hij is super druk en ondeugend dus ik heb mijn handen er vol aan. Ik kijk er iedere keer weer naar uit! Ik mis de honden thuis en op deze manier kan ik toch nog lekker wandelen!
Verder gaat alles goed met me! Soms mis ik thuis een beetje maar dat hoort er bij! Het is hier iedere dag mooi weer en tijdens mijn stage maak ik cliënten blij, daar doen we het voor! Morgen heb ik een Kick-off dag van Wereldstage. Dit staat in het teken van watersport. Ik ga windsurfen en snorkelen. Ook is er een BBQ, leuk vooruitzicht dus!
Voor jullie allemaal een fijn weekend en tot horens!

Bon Wikent,

xxxxx

Caithlyn

  • 19 Februari 2016 - 19:21

    Anita:

    Nou ff kijken of het deze x weer lukt iets terug te schrijven. Leuk je verhalen weer te lezen al heb ik natuurlijk al bijna alles gehoord via app en facetime. Goed vooruitzicht morgen. Lekker op het water (moest van papa zeggen dat je wel iets van een shirt ofzo aan moet doen haha). Ga er vanuit dat het morgen gewoon weer lekker weer is, zoals bijna altijd daar. En daarna nog lekker bbq, wat wil je nog meer. Weer is wat anders dan al die pasta, rijst en soep....A.s. maandag ga ik een pakketje voor je wegbrengen naar het postkantoor, ben benieuwd hoe lang dat het erover doet. Nou meis, spreek je straks nog wel via app.

    XXX Mama

  • 19 Februari 2016 - 19:32

    Anita Vreijsen:

    Hoi Caithlyn,

    Leuk om zo mee te lezen met je avonturen.
    Wat heb je een leuke en leerzame stageplek, ik denk dat je daar nog veel kunt bereiken met de kinderen.

    Fijn om te lezen dat je met je medestudenten goed kan opschieten.

    Ja logisch dat je thuis mist, daar kon je zo aanschuiven aan tafel en hoefde je niet je was te doen. Maar je leert er wel veel van.

    Geniet van je weekend en de zon en tot volgende keer, ben benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes Anita

  • 19 Februari 2016 - 20:02

    Petra:

    Hey, wat leuk om je verslag te lezen. Snap dat je de kookkunsten van thuis mist maar straks kun je zelf alles koken en dan moet je t thuis voortaan ook doen. Haha. Geniet maar van je avontuur daar en natuurlijk ook van t mooie weer.

    Gr. Petra

  • 19 Februari 2016 - 21:58

    Anita Van Den Berk:

    Wat ontzettend leuk om jou te volgen via jou reisverslag. Geniet van je mooie tijd daar.Heel veel groetjes en een dikke knuffel. Anita

  • 19 Februari 2016 - 22:43

    Brian:

    IK ZAL NOOIT MEER ZEUREN OVER HET ETEN!!!!!!!!!!!We gaan het meemaken. Leuk verslag en ik ben blij dat je je draai al een beetje gevonden hebt. Veel plezier, werk ze, eet ze, en tot horens.

    Groetjes Papa

  • 20 Februari 2016 - 09:22

    Oma:

    Heerlijk om op deze druilige ochtend bij het wakker worden jouw gezellige verslag te vinden en te kunnen lezen. Ben jaloers op dat vrolijke zonnetje bij jou maar misschien ook wel iets te warm voor mij.
    Fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt en ook goed en veel contact met "lotgenoten". Stagebezigheden - daarvoor ben je er tenslotte - lijken eveneens leuk en naar je zin; grappig,mooi en leerzaam dat je ook zo uiteen lopende leeftijden hebt. Ja, dat kleine grut kun je nog wel wat mee afzien hoor! Gezellig dat je een (pleeg)hond hebt gevonden om mee te wandelen, misschien kan die trouwens als jong beest ook nog wel wat therapie gebruiken; nou, jij weet wel hoe dat moet, bent aardig ervaringsdeskundige!
    Gelukkig (!!!!!!) mis je thuis maar dat heeft ook z'n positieve kanten he. Maar je ziet hoe snel de tijd gaat, en straks ga je vast en zeker Curacao weer vreselijk missen!
    Geniet ze, werk ze, nu eerst fijn en zonnig weekend en graag tot horens,
    Xxxx oma

  • 20 Februari 2016 - 23:43

    Anouk :

    Hahahaha cait. Ik sta er versteld van dat je het koken steeds leuker begint te vinden!
    Maar super tof om te lezen dat je het naar je zin hebt en elke dag weer leuke dingen beleefd.
    En Oh die scootmobiel is echt weer iets voor jou haha. Succes met wassen! Wedden dat je dit straks niet meer elke week doet? Drama vond ik het!
    Mis je wel hoor. Maar nog heel veel plezier schat. Een ervaring om nooit te vergeten.
    Xxx Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Caithlyn

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 4087

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 14 Juni 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: