Eerste reisverslag vanuit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caithlyn Zwaan - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag vanuit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caithlyn Zwaan - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag vanuit Curacao

Door: Caithlyn Zwaan

Blijf op de hoogte en volg Caithlyn

06 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi's,

Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit het altijd zonnige Curacao. Afgelopen dinsdag ben ik vertrokken en na een vlucht van 12u was ik eindelijk op Curacao. Hier werden we opgehaald door Wereldstage en kregen we een borrel bij het kantoor. Een uurtje later zijn we naar de huisvesting gebracht en kregen we onze kamers te zien. Ik heb een prima kamer met balkon! Ook zit er een wasbak in, een kast, een bed, een tafel en heel belangrijk een ventilator!!! Ik heb deze avond niet veel meer gedaan omdat ik best moe was van de vlucht. Ik heb m'n koffers uitgepakt en m'n kamer een beetje ingericht. Ik heb een prikbord en daar heb ik foto's opgehangen om het een beetje eigen te maken. Vervolgens ben ik gaan slapen want ik moest me de volgende dag om 08.00 melden bij het kantoor van Wereldstage om vergunningen te tekenen. Normaal zou ik 08.00uur vroeg vinden maar ik was vanwege een jetlag toch al om 6u wakker... Bij Wereldstage hebben we alles op orde gemaakt en zijn we naar de bank gegaan om de vergunning te betalen.
Ook ben ik woensdag mijn auto op gaan halen. Een mooie witte Kia Picanto. Ik was van plan om lekker te gaan scheuren maar dat viel helaas tegen. Die auto had het vermogen van een 45km per uur autootje en ik kwam totaal niet vooruit.. Ik bellen met het autobedrijf en ik moest de volgende dag terugkomen. Toch nog maar verder gereden maar dat was niet zo'n slim plan.. Ik kwam totaal niet mee met het verkeer en iedereen ging naar me toeteren. Was ik ook nog eens verdwaald.. En dat heeft wel een uur geduurd voordat ik wist hoe ik weer thuis kwam.. Alles hier is eenrichting en ik ben wel 5x hetzelfde rondje gereden... Blond?? Ik dacht dat ik een goed orientatievermorgen had maar dat valt dus nog vies tegen.. Ook rijdt iedereen hier alles gekke, links en rechts inhalen, geen richting aangeven, keren in de middenberm, niks is te gek! Gelukkig ben ik er al een beetje aan gewend! De volgende dag ben ik m'n nieuwe auto gaan ophalen en deze kan gelukkig wel harder dan 45km, haha! Toch mis ik m'n rode racemonster wel hoor!!
Ik ben nu bij 2 stranden geweest. St.Tropez, een super mooie plek waarbij een zwembad aan zee ligt en mijn favoriete strand Cas Abou, hier is het water echt super blauw! Gelukkig was ik hier wel in 1x goed gereden dankzij de goede routebeschrijving van papa!!

Donderdag ben ik naar mijn stage gebracht voor een introductie. Ik had deze introductie bij een hele lieve antilliaanse vrouw. We hebben gezellig zitten kletsen en ze heeft me wat regels van het eiland verteld. Oohjaa en dat ik altijd fit op stage moet zijn, feestjes zijn leuk maar je bent hier voor stage. Ik begin komende dinsdag met mijn stage. Ik werk van half 8 tot 16.00. Prima tijden dus!

Gister had ik het briljante plan om te gaan koken aangezien ik alleen nog maar uiteten was geweest.. Nou ik naar de supermarkt gegaan en lekker blikjes tonijn gekocht, boontjes, pesto, pasta enz... Eenmaal thuis aangekomen heb ik de pasta opgezet en wilde ik het blikje tonijn openen maaaar er zat geen lipje aan, bij de boontjes ook al niet... En ik had ook geen blikopener.. Ik heb me een ruzie gehad in de keuken. Heb m'n hele mes krom gebogen door te hameren op de blikjes.. Gelukkig heb ik een sterke buurman die verder is gegaan met het meppen op de blikjes maar ook hij kreeg ze niet ver open. Inmiddels had ik totaal geen honger meer en heb ik alles weggegooid... Ik heb besloten om nog de hele week uiteten te gaan en vanaf maandag te gaan koken. Ik ga nog even pannen halen met Simone want alles is hier kei ranzig.. Ik zal jullie de details besparen maar de mussen en duiven vliegen hier gewoon naar binnen om alle troep op te eten. Ik heb trouwens de hele koelkast van binnen en buiten schoongemaakt want de beestjes liepen eruit...
Gister was er een kinderoptocht in Willemstad. Het zou om 8u beginnen, dus wij om 8u daar. Nou niks te zien natuurlijk.. Na een uur nog niet, na twee uur nog niet en ook na drie uur kwam er maar niks aan... Iedereen had het een beetje gehad en toen zijn we bijna vier uur later, zonder iets gezien te hebben, terug naar huis gegaan.
Het is hiet nu kwart voor 9 en ik lig nog lekker in bed. Te bedenken wat ik zo toch weer eens moet gaan ontbijten.. Het zal vast niet meer worden dan crackers met boter aangezien ik niet meer in huis heb, haha..
Vanmiddag ga ik lekker naar het strand, aan m'n kleurtje werken want ik ben hier natuurlijk niet voor niets!
Mochten jullie mij fanmail willen sturen, dat kan maar het adres moet ik nog even navragen.. Komt zo snel mogelijk!
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en een fijne carnaval, alaaaaaf!

Dikke kus Caithlyn

  • 10 Februari 2016 - 10:26

    Anita:

    Lukt het misschien toch???

  • 10 Februari 2016 - 10:28

    Anita:

    Yeahhh, gelukt. Eindelijk lukt het een reactie te plaatsen onder je schrijfsel. Vandaag toch onverwacht een dagje vrij? Wel jammer dat de rest moet werken. Maar ik zou ook gewoon alleen naar St. Tropez gaan hoor. Spannend boek mee en lekker liggen. Jij komt daar toch wel weer anderen in contact! Geniet ervan!!

    xxxxMama

  • 14 Februari 2016 - 19:11

    Oma:

    Lieve Caithlyn,
    Dan ga ik het nu ook weer proberen want mijn directe reactie dus voor niets geschreven. Maar je verhaal is duidelijk en zeer van genoten!! Ik zag je steeds kwader worden in die keuken. Heb je al een blikopener inmiddels; is vast veel goedkoper dan elke avond uit eten gaan. Opa heeft het verslag met heel veel plezier gelezen en vindt dat je heel goed kan schrijven. Je Begrijpt dus zeker wel dat we vol spanning uitkijken naar de volgende editie.
    Je bent intussen aan je werkzaamheden begonnen en hebt waarschijnlijk stof genoeg.
    En het Nederlandse carnaval zul je weinig aan hebben gemist want dat is hier dus aardig verregend en verwaaid. Vandaag ook weer echt Zondagsweer of om met de moderne jeugd te spreken: k....!
    Schrijf gauw over de zon en vrolijk ons op a.u.b. Geniet ze en .....werk ze, eet smakelijk en tot horens,
    Oma en opa xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Caithlyn

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 4086

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 14 Juni 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: